Cum sa ajungi primul in Google! – part. I

0
Cum sa ajungi primul in Google!

Cum sa ajungi primul in Google!

As dori inca de la inceput sa spun ca nu incerc sa dau lectii unora si nici nu sustin ca ideile mele sunt originale, insa m-am gandit ca nu ar fi rau sa pun pe blog toate informatiile pe care eu le-am strans de-a lungul timpului, in ideea ca si altii vor avea nevoie de ele.

Pentru inceput trebuie sa intelegeti ca nu exista niste pasi anume pe care trebuie sa-i urmati ca sa ajugeti pe prima pagina in motoarele de cautare. Totul e relativ si depinde doar de voi si de complexitatea domeniul pe care care vreti sa-l penetrati. Voi incepe prin a explica cativa termeni necesari, pentru a putea intelege cele ce urmeaza:

Spider – Acesta este un program gen browser care descarca pagini web. Diferenta fata de un browser este ca el nu afiseaza pagina ca o imagine ci afiseaza si lucreaza direct cu cod HTML, cod care sta la baza paginii WEB. Acest lucrU il puteti observa si voi daca alegeti diN meniu View al oricarui browser, optiunea Page Source.

Crawler – Este un program ce urmareste in mod automat toate link-urile de pe fiecare pagina web. El trebuie sa determine unde si ce linkuri trebuie sa urmareasca spiderul, prin evaluarea linkurilor din pagina sau in urma unei liste dinainte definite. Astfel, crawlerul urmareste legaturile din pagina si incearca sa gaseasca documente ce nu sunt inca indexate de motorul de cautare.

Baza de date – Locul unde se stocheaza paginile descarcate si prelucrate. Uneori se mai numeste si indexul motorului de cautare.

Motor de cautare – Program care afiseaza rezultate generate in urma interogarii bazei de date. Programul determina ce pagini se potrivesc cel mai bine atunci cand se face o interogare asupra bazei de date. De asemenea tot el stabileste in ce ordine trebuiesc afisate paginile ce corespund cautarii. Acest lucru depinde de algoritmul motorului de cautare.

Indexer – Un program care analizeaza paginile web descarcate de spider si crawler. El analizeaza elementele din pagina cum ar fi: text, anteturi, stiluri, tag-uri html, etc.

1. Factori interni

1.1 Factori relevanti pentru SEO ce tin de aspectul paginii

Pozitia unui site in rezultatele unei cautari este influentata de mai multi factori ce pot fi totusi grupati in doua categorii”interni si externi. Factorii interni sunt cei ce pot fi controlati de catre webmaster si ei vor fi prezentati mai jos.

1.1.1 Cantitatea de text pe pagina

Motoare de cautare vor afisa cu precadere site-urile ce au un continut ridicat de informatie. O pagina formata din doar cateva fraze e putin probabil a ajunge in partea de sus a unei liste generata de un motor de cautare. In principiu, ar trebui sa incercati sa cresteti continutul textului site-ului vostru. Dimensiunea optima a unei pagini ar trebui sa cuprinda intre 500 si 2500 de cuvinte.

1.1.2 Numarul de cuvinte cheie pe o pagina.

Cuvintele cheie trebuies folosite de cel putin trei-patru ori intr-o pagina. Limita superioara insa depinde de dimensiunea paginii text – daca pagina e mai mare ele se pot repeta de mai multe ori, insa nu trebuie exagerat. De asemenea, e bine sa fie folosite in mai multe combinatii desi au fost inregistrate rezultate mai bune atunci cand ele au fost aranjate in fraze, exact in aceeasi ordine. Totusi sfatul meu este sa le utilizati si in mod separat in fraza, pentru a exista o dispersie a fiecarui cuvant pe intreaga pagina.

1.1.3 Densitatea cuvintelor cheie.

Densitatea cuvintelor cheie masoare frecventa cu care apar cuvintele cheie in textul paginii, exprimata in procente. De exemplu daca intr-o pagina cu 200 de cuvinte un cuvant este folosit de 10 ori atunci putem spune ca densitatea acelui cuvant este de 5%. Aici totul depinde de „simtul” celui care face optimizare, pentru ca daca densitatea este prea mica motoarele de cautare nu vor considera relevant acel cuvant pentru site-ul vostru, insa daca densitatea este prea mare ele vor activa un filtru spam si pagina risca sa nu mai fie indexata. Asta pentru ca pana acum cativa ani, unii webmasteri scriau de cateva sute de ori cuvintele cheie undeva in in pagina, insa le puneau ca atribut „invisible” si ele nu erau vizibile pentru vizitatorul paginii, insa erau luate in considerare de spiderii motoarelor de cautare. Acum acest lucru nu mai e posibil.

Valoarea optima pentru densitatea cuvintelor cheie este undeva in jurul a 5-7%, mai mult de aceasta valoare nu atrage automat consecinte negative din partea motoarelor de cautare, dar merita sa riscati …..?

1.1.4 Locul cuvintelor in pagina.

Aici cam toata lumea e de acord ca e bine ca fraza sau cuvintele cheie sa se gaseasca la inceputul paginii, astfel ele vor fi considerate de motorul de cautare mai importante pentru pagina respectiva.

1.1.5 Formatarea textului

Pentru motoarele de cautare este foarte importanta formatarea textului. Astfel, e bine ca fraza sau cuvintele cheie sa sa fie evidentiate cu marcajelor de formatare a titlurilor „H1” – „H6”.  De asemenea e indicat sa bolduiti fraza sau cuvintele cheie, pentru a le scoate in evidenta. Totusi e bine sa nu bolduiti portiuni intregi de text ci doar cuvintele pe care le considerati semnificative pentru textul vostru.

Urmeaza ….

Sa auzim doar de bine!

PS. Daca aveti pareri, critici sau laude, lasati un comentariu.

Tutorial SEO – totul despre cum poti ajunge primul in Google!
7 Comentarii
  1. Răspunde
    alex 12 iunie 2011 at 19:26

    buna postarea

  2. Răspunde
    Victor 4 octombrie 2011 at 18:22

    Salut! Ti-am citit postarea, insa am o nelamurire legata de cuvintele cheie pe pagina si densitatea aceastora. Lucrez pentru un magazin online de optica, ma ocup de marketing, dar despre SEO abia incep sa invat cate ceva. Noi incercam sa ajungem primii in cautari pe cuvantul ochelari. Momentan oscilam intre rezultatul nr 4 si 5 pe prima pagina in google. Utilizam webmaster tools de la google, iar la keywords „ochelari” este abia al 12-lea. De aceea ne-am gandit ca la descrierea fiecarei rame de ochelari sa introducem si cuvantul ochelari de vedere. Avem 10 produse pe pagina si, in acelasi timp, pe paginile cu produse nu apare mult text. In acest caz si densitatea cuvantului in pagina va fi destul de mare. Riscam sa fim banati? In plus utilizatorul poate selecta sa se afiseze si 80 de produse pe pagina, ceea ce inseamna ca va aparea de 80 de ori cuvantul cheie pe pagina.

    Ce parare ai?

    Multumesc

    • Răspunde
      admin 9 octombrie 2011 at 20:02

      Teoretic, riscati sa „google” sa nu mai tina cont de acel cuvant. Insa …. din cate am observat voi aveti foarte multe imagini acolo, ori ceea ce se afla in aceste imagini nu prea conteaza. Citeste partea a doua parte a postului si vezi acolo rostul pe care il are atributul „alt” atunci cand folosesti imagini in site-ul tau. In rest multa rabdare si perseverenta, pentru ca in domeniul asta nu exista o reteta anume.

  3. Răspunde
    olariu lucian 21 februarie 2013 at 15:16

    bun articolul

    • Răspunde
      admin 21 februarie 2013 at 19:10

      ms

  4. Răspunde
    Transport 3 septembrie 2014 at 02:40

    Multumesc frumos, un articol de nota 10+.

    • Răspunde
      Ionel Zlate 3 septembrie 2014 at 13:26

      Cu placere.

Lasă un răspuns

Close
Daca vrei să primești pe Facebook știri atunci cand scriu pe blog, dă un LIKE
Iti multumim pentru suportul tau!