2. Greseli frecvente de optimizare SEO
2.1 Header tip grafic
Pentru inceput trebuie spus ca headerul este partea de sus a site-ului si in mod uzual ele sunt proiectate cu un header grafic. Deseori, intalnim in partea de sus o imagine sau o sigla care ocupa intreaga latime a paginii. E o abordare gresita, parerea mea, pentru ca partea de sus a unui site este un loc valoros unde ar trebui sa inserati cuvintele cheie cele mai importante din punct de vedere SEO. Sunt situatii cand desi in partea de sus a site-ului gasim cuvintele cheie, acestea sunt de fapt generate ca si imagini si asa cum am mai spus google nu indexeaza imagini, ci doar text. Acum nu trebuie sa intelegeti ca este gresita folosirea unei sigle in headerul unui site, insa puteti utiliza o abordare hibrida. Aceasta consta in folosirea logo-ului de tip grafic in partea de sus a site-ului, insa dimensiunea acestuia sa nu acopere toata latimea site-ului. Utilizati text pentru a completa spatiul ramas, iar daca aveti o imaginatie bogata sigur veti realiza un header placut dar si optimizat din punct de vedere SEO.
2.2 Meniu de navigare realizat din imagini
Situatia de mai sus este intalnita de multe ori si in cazul meniurilor de navigare. Meniul vostru care este de fapt o insiruire de link-uri interne si asa cum am spus in posturile anterioare acestea ar trebui sa contina cuvinte cheie, insa multi webmasteri pentru a da site-ului un aspect cat mai placut folosesc meniuri care sunt realizate in mod grafic. Astfel motoarele de cautare nu pot indexa textul din meniul vostru. Daca nu puteti evita astfel de situatii, nu uitati macar sa folositi atributul ALT pentru imagini.
2.3Â Utilizarea scripturilor de navigare
Uneori, pentru a realiza meniul de navigare, webmasteri folosesc scripturi. Trebuie sa intelegeti ca motoarele de cautare nu pot citi si nici executa scripturi. Astfel, linkurile realizate cu ajutorul unui script nu vor fi disponibile motoarelor de cautare, robotii acestora nu vor urma linkurile voastre si astfel pierdeti parti din site-ul vostru care nu vor fi indexate. Ca alternativa e bine sa folositi duplicate HTML atunci cand folositi scripturi, facand vizibil site-ul vostru pentru toata lumea – vizitatori umani sau robotii de cautare.
2.4. Folosirea variabilele de sesiune
In unele cazuri programatori folosesc variabile de sesiune. Aceasta inseamna ca fiecare vizitator primeste un parametru unic ori de cate ori acceseaza o pagina a site-ului vostru. Acest parametru se adauga la adresa fiecarei pagini a site-ului vostru, in scopul colectarii de informatii utile, pentru a stabili comportamentul vizitatorilor sau din motive de securitate. Trebuie sa stiti insa ca pentru un robot de cautare, o adresa noua inseamna un site nou. Aceasta inseamna ca de cate ori va ajunge pe site-ul vostru robotul va trata site-ul ca pe unul nou, fapt nu prea imbucurator din punct de vedere SEO.
In mod normal motoarele de cautare au algoritmi ca ar trebui se detecteze in mod corect faptul ca e de fapt despre unul si aceleasi site, cu toate acestea este dificil sa te bazezi pe astfel de algoritmi. Recomandarea mea este ca in cazul in care nu este necesar folosirea variabilelor sesiune sa evitati acest lucru.
2.5. Folosirea redirectarilor
Redirectarile, indiferent ince mod sunt facute fac greoaie munca robotilor de cautare si au efecte negative in ceea ce priveste optimizarea SEO. Nu e indicat sa folositi redirectarile cu exceptia cazurilor in care exista un motiv clar pentru a face acest lucru. Si daca se poate pentru cat mai scurt timp.
2.6. Utilizarea textului ascuns
Intr-unul din posturile anterioare am atins acest subiect, dar pentru ca este o greseala des intalnita si care poate avea urmari capitale m-am gandit ca nu ar fi rau sa revin asupra acestui fapt. Folosirea textului ascuns (in cazul cand culoarea cuvintelor este aceeasi cu cea a backgroundului), permite webmasterilor sa umple paginile site-ului cu cuvinte cheie pe care ei le considera importante, asta fara a afecta din punct de vedere vizual utilizatorul uman. Astfel, webmasterii incearca sa pacaleasca motoarele de cautare crescand numarul de cuvinte cheie pe pagina, insa vor avea surpriza ca site-ul in cauza sa cada in clasamente si uneori chiar sa fie banate.
2.7 Link-pixel, o alta metoda de inselaciune
Aceasta este o metoda mai putina cunoscuta si consta in realizarea de linkuri sub forma de imagini de marimea foarte mici, aproape invizibile pentru utilizatorul uman. Motoarele de cautare si-au „educat” insa robotii de cautare si ei nu mai iau inseama astfel de imagini.
Va urma.
Sa auzim doare de bine!
Dupa parerea mea si cam din ce am vazut in SEO cuvintele cheie nu mai sunt asa de cautate asa daca nu te inscrii la google si platesti altfel SEO inseamna 50% backlinks si 50% trafic pe site pe care am vazut ca sunt acum foarte multe site uri care ofera acest serviciu de traffboost problema pe care o intalnesti aici este ca nu sunt inregistrati toti utilizatori cam 30% daca folosesti traffic boost este mult mai mult de discutat aici ideea este ca acum google te vede bine daca ai stabilitate in vizitatori adica pe septamana sa ai minim de 500 vizitatori si sa nu scazii toata saptamana … iar ca backlinks cel mai bine vazute sunt cele pe care le creezi pe site uri in acelasi domeniu cu site ul pe care il promovezi , link uri directe catre un anumit serviciu sau produs , iar cel mai bine vazute bloguri sunt .edu .gov .commentLuv … alt exemplu este sa urmaresti rank ul pagini pe care vrei sa postezi un link adica daca site ul tau are rank de 3 vei incerca sa faci link uri pe site uri care sunt incadrate intre rank 2 si 4 sunt multe de discutat aici daca mai vrei mai discutam.
Sincer, eu sunt de parere ca nu volumul de trafic conteaza ci calitatea lui. De aceea consider ca un site optimizat dupa o serie de cuvinte tinta poate aduce acel trafic targetat pe care il cautam toti. Nu ma intereseaza absolut deloc servicii de traffic boost pentru ca nu fac altceva decat sa ma pacalesc singur. Dar e doar parerea mea. Care accept ca poate fi si gresita :).